Återkommande beställningar
Sparar tid med att återvinna delar till ny varukorg på produkter eller behov från favoriter eller underlag från tidigare beställningar.
I WISUM finns möjligheten att återvinna information från tidigare beställningar eller favoriter till nya beställningar.
Vi tipsar nedan om lite olika funktioner och tillvägagångssätt där underlag kopieras till ny varukorg som är starten för en beställning.
Obs! oavsett om en produkt är markerad som en favorit eller finns i tidigare beställning och produkten inte finnas längre eller ändrat pris informerar systemet om detta.
Viss produktinhämtning till orderrader som hämtas från punchouter eller från ett formulär skapar en statisk textmassa som läggs i varukorgen kan inte kopieras till ny varukorg.
De är ögonblicksverk vid behovet och behöver skapas på nytt varje gång.
Favoriter
Är det produkter som ofta beställs ur katalogerna i WISUM rekommenderar vi att man lägger dem som ”Favoriter”. För att aktivera dem trycker man på hjärtat på produktraden.arkerar man hjärtat som blir rött.
Då syns de i er egna favoritlista som återfinns under ”Mina sidor” > Favoriter
Är då valbara och kan läggas i ny varukorg.
OBS! om favoriten inte går att använda från listan beror det oftast på att produkten inte längre finns i sortiment hos upphandlad leverantöroch inte valbar. Kommer inte att inaktiveras om tex pris har ändrats utan det uppdateras
Kopiera tidigare beställning till varukorg
Vet man att man har beställt produkten i en beställning vald ur katalog eller en fritextorderrad man gjort kan man leta upp tidigare beställning och kopiera över orderraderna till en ny varukorg.
Mina sidor > Beställningar >
Sök tidigare beställning och markera beställningsraden så beställningen öppnas och tryck på ”Kopiera rader till varukorg”
OBS! Fungerar inte med varor hämtade från en punchout från en leverantör.
Mallar - för information av funktionen hänvisar vi till egen
funktionsbeskrivningen om mallar, följ denna länk.