Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Frågor efter beställning till leverantör

Vi anger vad ni behöver tänka på och vilka uppgifter ni bör ha med när en fråga till leverantör rörande leveransfrågor, garantier och returer ställs.
Rekommendation är att alltid maila frågan då många använder ärendehanteringssystem hos leverantörerna för denna typ av frågor

Att tänka på vid leveransfrågor:
När en beställning har skickats till leverantör skickas en bekräftelse från WISUM via mail till den som har gjort beställningen, använd bekräftelsen som underlag när du skickar din leveransfråga till leverantören.

Informationen om beställningen återfinns även under fliken ”Leverantörsordrar” i beställningen i WISUM. Om det finns flera leverantörer i beställningen återfinns denna information i separata flikar för respektive leverantör.

Allmänt
När du skickar din fråga till leverantören är det viktigt att du använder en e-postadress som slutar med ”kth.se”– t ex ”xxxx@kth.se”, och ange alltid beställningsnumret från WISUM (”WKTH-XXXXXX-xxxx”).
Om du har fått leverantörens beställningsnummer via order/kvittens/bekräftelse på mail, bör du skicka med det också för att underlätta hanteringen.

Att tänka på vid frågor om Garantier och Returer:
Det finns ingen central funktion för denna hantering med returer och garantier.
Det är beställaren/inköparen alternativt användaren själv som hanterar dessa frågor med leverantören.
Vissa skolor kan ha samordning för detta, se respektive skolans sidor för information hur er skola gör.

OBS! När du fått din leverans, kontrollera i de papper som medföljer vilka garantiregler som gäller för den enskilda utrustningen/produkten.
Skulle oturen vara framme gäller för SAMTLIGA garantiärenden att man skaffar fram:
- Kopia på fakturan.
- Felbeskrivning.
- Produkten, förpackad så väl som möjligt helst i originalkartong.
- Din adress (dit utrustningen skall skickas då den är klar gäller garantiärenden).
Ta kontakt med respektive leverantör eller funktionsstöd/kontaktperson på KTH för era ärenden.

Tidigare lista på denna sida är borttagen då den i många fall var inaktuell.
För information om vem som ska kontaktas i frågor efter en beställning är lagd, se avtalskatalogen.
Sök leverantör och därefter välj det avtal som produkten är avropad på för med info om kontakt efter en beställning är gjord.