Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Tillfällig leverantör

När man nyttjar "Tillfällig leverantör" i WISUM för en fritextorder.

När man i WISUM gör en fritextorder och nyttjar valet "Tillfällig leverantör" är det den som skapar fritexten som ansvarar för att korrekt e-post för beställningen anges.
Se beskrivning för fritext

WISUM har ingen funktion som utöver än att logga att e-posten nått mottagarens mailserver.
Den informationen ser man i beställningens underlaget i WISUM under Beställningar, sök fram beställning med nummer xxxx, se fliken "Historik" vad statusen blev när man sände beställningen

E-handeln får ofta frågor om att leverantören inte fått beställningen och här kommer några tips då E-handeln inte hanterar felsökning.

  • Kontrollera att först att det inte är stavfel i den angivna adressen
  • Be leverantören titta i sitt spamfilter om den sorterats bort som skräp vilket är den vanligaste orsaken hos mottagaren. Be leverantören spara @kth.se för framtida beställningar
  • E-handeln kan sända om beställningen men bara på leverantörs uppmaning, sänd e-post till kth-ehandel@kth.se så sänder vi om. E-handeln gör det endast om det är överenskommet så inga dubbla beställningar eventuellt skapas hos leverantören