Ann Lantz fortsätter som skolchef för EECS

Porträttbild av skolchef Ann Lantz
Ann Lantz, skolchef EECS. Foto: S. Kronholm
Publicerad 2023-12-15

Rektor Anders Söderholm har utsett Ann Lantz till jobbet som chef för Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS).

Lantz fortsätter därmed i rollen hon ursprungligen tog över i februari 2023.

Hon ser fram emot att leda EECS vidare med officiell start 1 januari 2024.

– Jag är tacksam och hedrad över att få fortsatt förtroende som skolchef för EECS. Nu ska vi jobba med att sätta skolans nya ledningsstruktur och bidra till att campusflytten, fakultetsnämnden och alla andra förändringar som nu är på gång genomförs på bästa möjliga sätt. Det kommer bli en spännande tid framöver och jag är glad att kunna bidra till skolans vidare utveckling, säger Lantz.

Söderholm är glad att Lantz har tackat ja till att fortsätta.

– KTH går in i en period med många förändringar och vi tror Anns erfarenhet och ledarskap kan bidra till att processen genomförs på bästa sätt. Jag ser fram emot att jobba vidare med Ann, säger Söderholm.

Om Ann Lantz

Ann Lantz är beteendevetare och professor i människa-datorinteraktion. Hennes forskning har handlat om användning av e-postsystem och digitala mötessystem, upphandlingar, tillgänglighet och utmaningsdriven utbildning. I 2018 blev hon utsätt som vice-skolchef och grundutbildningsansvarig för EECS. I februari 2023 blev hon tillförordnad skolchef.

Innehållsansvarig:redaktion@kth.se
Tillhör: Aktuellt