Krisstöd till anställda, övriga medarbetare och studenter

Skolchef har ansvar för krisstöd till anställda, övriga medarbetare och studenter. Detta krisstöd hanteras i de flesta fall inom linjeorganisationen och det är därför viktigt att skolchefen förbereder chefer och andra (till exempel HR-ansvariga och skyddsombud) för detta.

Kontakt vid kris

Vid akuta situationer och i behov av omedelbar hjälp:

  1. Nödnummer 112
  2. KTH:s larmnummer 08-790 77 00

Icke livshotande situationer, ring:
Vårdguiden: 1177
Giftinformationscentralen: 010-456 67 00.

Säkerhet

Länk till KTH:s webbsidor om säkerhet
 

För att kunna ge bästa krisstöd är det viktigt att ha godkännedom om KTH:s anvisning och checklistor. Du hittar checklistorna i vänstermenyn, men även genom länkar längre ner på denna sida.

KTH:s styrdokument

Skolchefens ansvar för krisstöd till anställda och studenter (pdf 171 kB)

Checklistor

Omedelbart krisstöd, 0-24 timmar

Krisstöd 25-72 timmar efter händelsen

Att tänka på efter den akuta krisen (oftast efter 72 timmar och framåt)

Att tänka på när man samlar och ger information vid kris

Sammansättning av skolans krisledningsgrupp

Krispärmens innehåll

Hjälpte denna sida dig?
Tack för din åsikt!
Till sidans topp