Mikael om KTH:s verksamhetsplan

Publicerad 2021-11-04

Skolchef Mikael Lindström skriver om arbetet med KTH:s verksamhetsplan för 2022 och CBH-skolans kommande personalmöten.

I KTH:s strategiska råd och skolchefsrådet pågår just nu diskussionen om KTH:s verksamhetsplan för 2022. I slutändan blir det rektors prioriteringar för kommande året. Just nu delas utkast två och efter kommande diskussioner på bland annat strategiskt rådet kommer verksamhetsplanen, inklusive bilagor, att färdigställas. Planerat rektorsbeslut av verksamhetsplanen är den 23 november 2021.

Det kommer troligen att finnas plats för startbidrag för nya fakultetstjänster, något som vi på CBH-skolan uppskattar mycket då det hjälper i vår skolas strategiska diskussion och utveckling. Rektor kommer också att starta ett program med centralt finansierade doktorandtjänster mot de tre universiteten NTU, SJTU och DTU. Det kommer troligen vara två platser per universitet under 2022 som sedan kan utvecklas. Det kan tillkomma fler universitet från 2023 och doktorandtjänsterna kommer att tilldelas via utlysningar.

Vi kommer att ta upp mer om VP 2022 på våra kommande personalmöten där vi också ger information om grundutbildningen, incidenter på CBH-skolan och ny personal.

Datumen för personalmötena är:

Onsdag 10/11, kl. 12:00-13:00 kth-se.zoom.us/j/68177215106

Fredag 12/11, kl. 12:00-13:00 kth-se.zoom.us/j/69347576243

Zoom-mötena hålls på engelska och det kommer att vara samma information på båda mötena. Det spelar alltså ingen roll vilket campus du sitter på utan du kan gå på det möte som passar dig bäst.

Som vi skrev i ett tidigare CBH-nytt har det blivit dags att välja nya ledamöter till skolkollegiet på CBH-skolan. Varje institution ska välja två ledamöter. Alla som är valbara på CBH-skolan har fått ett mail. Vill du engagera dig? Om du vill kandidera som ledamot eller kan du tänka dig att väljas om för ytterligare en period – skicka en kort motivering till kommunikation@cbh.kth.se . Deadlinen för att anmäla sig själv har passerat men det saknas fortfarande nomineringar för några institutioner.

Mikael