Nya ramavtal

Publicerad 2019-11-20

Ramavtal har tecknats för skyltar och vardagsrepresentation. Dessutom pågår avtalstecknande för inventarier och inredningsdetaljer för hemlika miljöer.

Ramavtal för skyltar är nu tecknat, med en avtalsperiod från 2019-11-01 tom 2021-10-31. Därefter kan avtal förlängas 1+1 år. Avtalet gäller all utvändig-, invändig- och fasadskyltning på KTH. Vald leverantör är Skyltbolaget i Nykvarn AB. Beställning ska kunna göras i Wisum, mer information följer.

Vardagsrepresentation

Kontakta CBH Servicecenter

I vardagsrepresentation ingår tjänsterna catering, äta på plats hos leverantör, samt hämtning. Följande leverantörer är antagna

KTH Campus (Valhallavägen med omnejd samt AlbaNova), catering, äta på plats samt avhämtning
Fågelängens Catering
Högskolerestauranger (HÖRS)
Syster O Bror Catering
Hurtigs Barncafé (Stories KTHB)

KTH Solna catering, äta på plats samt avhämtning
Compass Group AB
Sodexo AB
Hurtigs Barncafé

KTH Kista
Compass Group (catering, äta på plats, avhämtning)
Fågelängens catering (catering)
Memory Hotel (äta på plats)

KTH Södertälje
Compass Group AB (äta på plats samt avhämtning). Ny upphandling för catering genomförs Q4 2019.

KTH Flemingsberg
Fågelängens Catering, för Catering
Högskolerestauranger (HÖRS), catering, äta på plats, avhämtning
Stockholm Food Catering & Event (avhämtning samt äta på plats)
Hurtigs Barncafé, catering, äta på plats, avhämtning

Mathem och livsmedel

Så här inför julen vill inköpsansvarig också påminna om att KTH har ett ramavtal med Mathem om Livsmedel av konsumentkaraktär, som julpepparkakor och annat fika till gemensamma utrymmen, frukostvaror om avd/arbetsgrupp vill fixa "egen" frukost, kaffe/te till egen bryggare (ej maskiner via statligt ramavtal).

Julgåvor

För julklappar använder vi företrädesvis ramavtalet för profilprodukter med PGM, beställning görs i Wisum. I avtalet ingår även gåvokort. För julgåvor i form av blommor används vårt ramavtal för blommor.

Inventarier och inredningsdetaljer för hemlika miljöer

För inventarier och inredningsdetaljer för hemlika miljöer, exempelvis student- och forskarbostäder, samt pentryn på arbetsplatser vid KTH och SU, pågår avtalstecknande med leverantören IKEA.

Kontakta Gustav Erlandsson

Utgående ramavtal

Persondatorer (Klientavtal), PC Win resp Apple/MacOS – avtalet är överprövat. Vad gäller nu?

Planen har varit att det nya avtalet ska träda in från den första december och ersätta nuvarande ramavtal som går ut den sista november. Men den 6 november stod det klart att denna ramavtalsupphandling fördröjs p g a överprövning. Ärendet ligger nu hos förvaltningsdomstolen och det är oklart hur lång tid den processen tar. Men risken är uppenbar att det inte finns ett nytt ramavtal på plats till den första december.

Tillsammans med bland andra IT-avdelningen tittar inköpsavdelningen nu på en lämplig lösning under den avtalslösa perioden och återkommer med information.

Konferenser och möten i Sverige

För externa möten och konferenser i Sverige använder KTH det statliga ramavtalet. Ramavtalet går ut den 31 december 2019. För er som planerar konferens utanför KTH kvartal 1 2020 rekommenderar vi att beställa på det befintliga avtalet före årsskiftet. Om ni bekräftar bokningen innan ramavtalen går ut kan ni använda det även för 2020 med tillhörande priser och villkor.
Kammarkollegiet genomför nu en ny upphandling och räknar med avtal tecknas under januari/februari.