Sökes: Ny programansvarig för Tekniskt basår (TBASD), KTH Campus

Publicerad 2021-02-04

Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH) söker en ny programansvarig (PA) Tekniskt basår (TBASD), KTH Campus bland skolans alla lärare. Alla med lärartjänst kan söka samtliga PA-uppdrag, men sökande med erfarenhet av basårsundervisning prioriteras. Uppdraget som programansvarig beslutas på fyra år i taget, aktuell mandatperiod är 2019 - 2022.

Arbetsbeskrivning En PA:s arbetsuppgifter innefattar, men är inte begränsat, till följande

Utveckling

Kontinuerligt programutvecklingsarbete utifrån och programmålen, delta vid möten med grundutbildningsansvarig, andra PA, programhandläggare, studievägledare, lärare och studentrepresentanter, delta vid skolans grundutbildningsmöten, förbereda inför och delta vid interna och externa programutvärderingar, etc.

Genomförande

Ta emot nya studenter, arrangera programråd och hålla nära kontakt med examinatorer och lärare inom programmet, uppdatera utbildningsplaner (en gång per år), tillgodoräkna kurser (kontinuerligt), samverka med andra PA vid studenters programbyte, möten med studenter inom PA:s program för akademisk vägledning, kontrollera schema, skriva intyg och referensbrev, samverka med basåren på andra campus, etc.

Rekrytering

Uppdatera information på programmets webbplats och i tryckt material, representera programmet vid rekryteringsmässor, etc.

Ansökan

Det aktuella programmet tillämpar delat programansvar mellan två personer, så exakta arbetsuppgifter beslutas i dialog med den andre PA och berörd(a) prefekt(er).

Den som är intresserad av att bli PA det aktuella programmet ska skicka en kortfattad ansökan innehållande:

• Nuvarande anställning: Ämne och avdelning.
  • Tidigare erfarenhet av drift och utveckling av program och kurser.
  • Vilka möjligheter och utmaningar som Ni ser med att vara PA för sökt program.

Ansökan skickas till CBH-skolans grundutbildningsansvarig ( gruansv@cbh.kth.se ) senast den 21 februari 2021. Aktuella kandidater intervjuas sedan av en grupp bestående av GA och studentrepresentanter. Gruppen nominerar sedan en kandidat varefter skolchefen fattar beslut.