Välkommen Malin Sandell

Porträttfoto av Malin Sandell.
Malin Sandell är ny masterkoordinator på CBH-skolan. Foto: Jon Lindhe, KTH
Publicerad 2023-01-25

Malin Sandell har precis börjat arbeta som masterkoordinator på CBH-skolan.

– Det känns väldigt bra att börja jobba på CBH-skolan, jag har fått ett varmt välkomnande och ser fram emot att sätta mig in i mina nya arbetsuppgifter.

Vad gjorde du tidigare?

– Precis innan kommer jag från Karolinska Institutet, där jag arbetade som studievägledare för internationella masterprogram, bland annat med vårt gemensamma program Molekylära tekniker inom livsvetenskaperna. En del kanske känner igen mig sedan tidigare då jag har jobbat på KTH i Kista fram till 2017. Därefter har jag också hunnit med att jobba med Cancerstrategin på Sveriges kommuner och regioner, SKR, och koordinerat utbildningar på Nya Karolinska Solna inom Bild och funktion, säger Malin Sandell.

Vad arbetar du med på CBH?

– Som masterkoordinator kommer jag att ha hand om masterprogrammen i Flemingsberg och även de två masterprogrammen på AlbaNova. Mitt arbete kommer främst att vara fokuserat mot studenter och respektive programledning. Det är en ny tjänst där man valt att renodla arbetet med masterprogrammen. Därför ser jag möjligheter att forma rollen tillsammans med programansvariga och med fokus på de behov som finns framåt på respektive program.

Man kan vända sig till mig om man har frågor som gäller våra studenter eller masterprogram inom Teknik och hälsa samt Bioteknik.

Text: Åsa Karsberg