Mikael om KTH:s verksamhetsstöd

Publicerad 2022-08-25

Skolchef Mikael Lindström skriver om utvecklingen av KTH:s verksamhetsstöd, den digitala hälsodagen och årets lönerevision.

Som ni vet pågår en genomlysning av KTH:s verksamhetsstöd och från och med den första januari 2023 kommer vi att ha ett verksamhetsstöd för hela KTH. Det har bildats en grupp med prefekter från våra fem skolor för att fokusera på vad kärnverksamheten behöver för stöd. Från CBH är det Cecilia Williams och Istvan Furo. Vi kommer att samla ihop synpunkter från skolans olika ledningsgrupper och ni får gärna göra inspel både till vår administrative chef Marie Larson, Cecilia, Istvan och mig. Följ gärna utvecklingsarbetet:

Vägen mot ett gemensamt verksamhetsstöd | KTH

Vi vill också ”pusha” för den digitala hälsodagen onsdagen den 31 augusti. Då kan du ta del av ett fullspäckat schema med aktiviteter som hjälper dig att bli både fysiskt och mentalt stark kl. 09:00-16:00. Evenemanget sänds via videolänk från KTH för mig/Benify.

info.benify.se/digital-halsodag

Avslutningsvis inleder vi årets lönerevision med information till alla CBH:s chefer imorgon fredag. Som ni vet är vi i ett känsligt läge med ökande priser i samhället och vi har ett antal år med reallöneökningar bakom oss. Det kommer inte att finns något större utrymme i år än förra året.

Läs mer: Lönerevision | KTH

Mikael