Affisch som visar EECS historia

Publicerad 2020-02-17

Elektroteknik och datavetenskap är ett av KTH:s äldsta forskningsområden med rötter så långt bak som 1827. Vi har nu tagit fram en affisch till EECS-anställda som visualiserar skolans historiska utveckling, från då till idag.

Resan mot Skolan för elektroteknik och datavetenskap började redan 1827 inom fysik och allmän fysik. Elektroteknik blev ett eget område år 1900, och i mitten av 50-talet gjorde datavetenskap och informationsteknik intåg på KTH. Nästan 200 år senare startade nästa delmål: EECS.

Affischen ”Elektroteknikens och datavetenskapen historia vid KTH” visar hur skolans ämnesområden har utvecklats och formats tillsammans med att världen elektrifierats och digitaliserats.

Från och med idag, 20 februari, kan du hämta ditt exemplar i något av skolans tre servicecenter. Perfekt kontorskonst!

Här finns servicecenter