Hallå där, Sara Johansson!

Nya digitaliserade mötesrum

Sara Johansson, projektledare för EECS lokalprojekt
Publicerad 2022-03-30

EECS digitalisering pågår för fullt. I april uppgraderas våra mötesrum så de blir mer digitala, ett viktigt delmål i det så kallade lokalprojektet. Vi har träffat projektledare Sara Johansson för att höra mer om vad projektet innebär.

– Det handlar om totalt tio rum på våra två campus som får ny utrustning för att vi enklare ska kunna hålla hybridmöten via Zoom rooms. Som ansvarig för skolans lokalprojekt ser jag det som ett viktigt delmål i att bli mer digitaliserad och standardiserad.

Hur gör jag för att boka rummen?

– Som vanligt när det gäller skolans gemensamma mötesrum gör du din bokning via Outlook.

– I mötesrummen med ny utrustning kommer du hitta manualer för att lätt komma igång med ditt hybridmöte. IT-support och gruppen teknikstöd hjälper till om du behöver mer hjälp.

Är det något mer i lokalprojektet som vi anställda kommer att märka nu under våren?

– I och med att mötesrummen får ny teknik är första etappen avklarad i projektet. Min förhoppning nu är att skolledningen inom kort beslutar om de kommande etapperna som beskrivs i projektsummeringen om lokalprojektet – lokaler för hållbara medarbetare.

– Ledningen har också fått en lokalförsörjningsplan för skolan som presenterar en samlad bild över avdelningars olika lokalbehov – både på kort och lång sikt.

– Just nu pågår även en workshopserie på temat trivsel. Detta arbete görs tillsammans med arkitekter och kommer att resultera i bygghandlingar för fyra testmiljöer i några av våra gemensamma utrymmen, så att ledningen kan ta beslut om eventuell implementation. Med andra ord är lokalprojektet ett stort projekt med många delmål, fortsättning följer!

Tidplan – första etappen

4 april – Nils Enlund, Lindstedtsvägen 3, plan 6