Hej Anton, Borggårdens nya IT-tekniker!

Anton Eklind, lokalt IT-stöd på Borggården
Anton Eklind, lokalt IT-stöd på Borggården.
Publicerad 2023-09-05

Möt Borggårdens nya IT-stöd, Anton Eklind. Han ersätter Mattias Jonsson som är tjänstledig. Tveka inte att vända dig till honom med dina teknikbekymmer.

Hej Anton, du är Borggårdens nya IT-tekniker. Berätta lite om dig själv!

– Jag började min karriär med att jobba inom kundsupport utomlands, där jag hjälpte människor att lösa sina tekniska problem över telefonen. Efter att jag återvände till Sverige, blev jag anställd som konsult av ett bemanningsföretag, och mitt första uppdrag var faktiskt här på KTH. Den konsultrollen ledde mig sedan till en fast anställning här. Jag har arbetat på det centrala IT-stödet i över 5 år och nu har jag fått möjligheten att vara den lokala teknikern här på Borggården för EECS. Jag är otroligt taggad på att få jobba med er alla och hjälpa till att lösa era IT-utmaningar.

Med vilka frågor kan vi vända oss till dig?

– Jag är er go-to person för allt som rör IT. Oavsett om det är en mjukvarubugg, en mystiskt trasig enhet eller om du helt enkelt behöver lite teknisk rådgivning – jag är här för att hjälpa till. Mitt kontor ligger på samma plats som Mattias Jonsson hade innan han tog tjänstledigt, så tveka inte att komma förbi om du behöver hjälp.

Vad är det roligaste med att jobba på KTH?

– Utan tvekan den personliga kontakten. Jag har haft förmånen att träffa några fantastiska människor under åren. Mina kollegor är verkligen toppen, och jag har haft några riktigt givande möten med KTH:s personal och studenter. Jag har en känsla av att den varma och välkomnande atmosfären här på Borggården inte kommer att vara annorlunda.

Vad gör du när inte jobbar?

– Jag är faktiskt riktigt bra på bowling! Bowling kanske inte är den mest high-tech-hobbyn, men det är roligt och ett utmärkt sätt att koppla av på.

Kontakt

Du hittar Anton på Lindstedtsvägen 3, plan 4, i samma korridor som Servicecenter.