Så här gör du en felanmälan om du fryser på jobbet
Marco Mladenovic berättar
Vi har pratat med Marco, gruppledare på enheten för Infrastruktur och Service, om energibesparingar och att många upplever att det är kallt i våra lokaler. Här berättar han hur du gör en felanmälan och hur processen ser ut.
Hej Marco! Hur ser en typisk dag ut för dig?
– Jag börjar min dag med att gå igenom larmrapporter. Jag för statistik över larmerapporterna för att kunna se mönster och förebygga återkommande larm för att hålla onödiga kostnader nere. Jag ser också över nyinkomna ärenden och planerar in större jobb under veckans gång.
Hur gör man en felanmälan och vad händer när någon felanmäler?
– Felanmälan ska göras via service@eecs.kth.se . När den är gjord går vi först ut och kollar av att termostaten är inställd på värme. Om så är fallet mäter vi temperaturen i rummet med en temperaturmätare. Det gör vi i tre omgångar varannan dag. Är temperaturen under 20,5 grader gör vi en felanmälan till Akademiska Hus.
Hur lång tid tar det att få ett svar eller att någon åtgärd görs?
– Efter ovanstående steg meddelar vi oftast inom 24 timmar att vi skickat ärendet vidare till Akademiska Hus. Tid för åtgärd kan variera beroende på hur stort problemet är och ligger oftast helt på Akademiska Hus.
Tre snabba frågor
Det var det om det om inomhusklimat och felanmälan, nu vill vi veta lite mer om Marco. Här kommer tre snabba frågor!
Vad gör du helst på fritiden?
– Umgås med familj och vänner.
Vilken är din favoritmaträtt?
– Svadbarski kupus.
Vinter eller sommar?
– Sommar! Med sol, bad och vildmarksäventyr.