Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Utse examinator vid EECS

Inför kursstart ska det finnas information om vem som är examinator på kurs. Examinator utses av grundutbildningsansvarig (GA) på delegation av skolchef.

Nytt läsår

Inför varje nytt läsår gör utbildningskansliet ett utskick med förfrågan om befintliga examinatorer ska ändras samt vilka som ska utses för nya kurser.

Innevarande läsår

Om det är en ändring/tillägg under pågående läsår meddelar studierektor utbildningskansliet som förbereder beslut. Observera att aktuell examinator inte ska tas bort innan omtentamenstillfället för kursen också är genomfört.

Process

Utbildningskansliet förbereder beslut och uppdaterar uppgift om examinator i Kopps enligt beslutet samt skickar det till Ladok som lägger till attesteringsrättigheter.

Efter att uppgift om examinator blivit inlagd i Kopps synkroniseras det till kursrummet i Canvas nästa morgon. För mer information se: Hur användare läggs till i Canvas | KTH Intranät .

Krav för att utses till examinator vid EECS