Inköp och upphandling
KTH är en statlig myndighet. Alla anställda på KTH som ska köpa in en vara eller tjänst behöver känna till vilka regler som gäller.
Inköp av en vara, tjänst eller konsult
Gör så här:
- Se om varan finns i
WISUM
, alla KTH-anställda ska kunna logga in i WISUM. Om varan finns i WISUM lägg den i din varukorg och skicka varukorgen till *EECS Servicecenter (För inköpsuppdrag)
OBS! Uppge sakattest i meddelanderaden på den som ska godkänna fakturan. - Finns inte produkten i WISUM ? Ta då prisuppgift från tre leverantörer som har din produkt till försäljning. Fyll därefter i inköpsformuläret längst ner på denna sida. Serviceteam stämmer av inköpet med ekonomiskt ansvarig och lägger därefter beställningen.
Ramavtal
Är du intresserad av att se vilka företag som KTH har ramavtal med så hittar du det i KTH:s ramavtalsdatabas .
Direktupphandling
Om den vara eller tjänst som du söker inte finns på något avtal måste vi göra en direktupphandling. Rutinen för direktupphandling varierar beroende på beloppsgränser. Vi hjälper dig att utföra dessa inköp.
Inköpskort
EECS rekomenderar att du som anställd ansöker om ett eget FUP kort (företagsupphandlat kreditkort). Kortet kan användas i tjänst likväl som privat. Någon förmånsbesktanning utgår inte på kortinnehavaren. Syftet med kortet är att minska behovet av egna utlägg och möjliggöra smidiga betalningar. Ansök här .
Inköpsteamet har kreditkort som kan användas i samband med mindre betalningar. Det är viktigt att du kontaktar oss i god tid före ett inköp och bokar tid för att använda kortet. Vi måste ha godkännande av inköp innan vi kan genomföra betalningen.
Mejla oss på service@eecs.kth.se om du vill ha hjälp med en betalning.