Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Rutin för konferensbetalningar

Här kan du läsa hur du ska göra vid betalning av din konferens. 

Här kan du läsa hur du ska göra vid betalning av din konferens.

I första hand ska betalningar ske via faktura. Observera att KTH:s regler innefattar att vi inte betalar fakturaavgift samt krav på 30 dagars betalningsvillkor.  

  • I andra hand ska du betala via FUP-kort, alternativt privat kreditkort och göra ett privat utlägg. Du måste då registrera utlägget omgående i KTH RES och Reskontra kommer prioritera hanteringen av dessa utlägg.
  • I sista hand kontaktar du service@eecs.kth.se . Tänk då på att ha ett godkännande från din avdelningschef/handledare samt projektnummer innan du kontaktar oss. Var gärna ute i god tid. Konferensbetalningen görs via Zoom-möte tillsammans med en anställd från Inköp.

Kontaktvägar

  • invoice@eecs.kth.se  för alla ärenden som rör kund- och leverantörsfakturor och övriga utbetalningar som inte avser utlägg och reseräkningar.
  • reserakning@eecs.kth.se  för alla ärenden som rör utlägg och reseräkningar.
  • service@eecs.kth.se  alla övriga frågor gällande konferensbetalningar.