KTH Energy Dialogue prisade tre vinnare i årets postertävling

Publicerad 2023-12-13

KTH Energy Dialogue avslutades med prisutdelning i en postertävling som pågick under dagen. Efter att ha skärskådat de närmare 30 deltagande postrarna utsåg juryn de tre vinnarna: Ronald Mauricio Lara Prado, Malin Pehrs och Elina Charatsidou.

Ronald Mauricio Lara Prado är verksam vid institutionen för kemiteknik och deltog med sin poster: Pyrolysis of biomass residues

Malin Pehrs är även hon vid institutionen för kemiteknik och tävlade med sin poster med titeln: How to realize the Swedish potential for negative emissions from BECCS

Elina Charatsidou är doktorand vid avdelningen för kärnenergiteknik och visade sin poster med titeln Advanced nuclear fuel research and development .

Samtliga vinner en dags kommunikationsträning hos Vetenskap & Allmänhet .

I årets jury fanns Cissi Askwall, nationell samordnare vid Vetenskapsrådet, Francesco Fuso-Nerini, föreståndare för KTH Climate Action Centre, samt förra årets vinnare Elise Farah, doktorand vid institutionen för kemiteknik.

– För mig betydde kommunikationsträningen mycket, särskilt när det gäller att förklara min forskning för människor som inte är särskilt insatta i mitt område. Den gjorde det möjligt att berätta för mina far- och morföräldrar vad jag jobbar med, säger Elise Farah.

Foto: Magnus Glans
Foto: Magnus Glans. Under KTH Energy Dialogue 2023 pågick en postertävling där vinnarna belönades med kommunikationsträning hos Vetenskap & Allmänhet.

Text: Magnus Trogen Pahlén