Ta bort automatiskt sparade adresser

Ibland kan automatisk sparade adresser skapa problem

Outlook sparar automatiskt adresser man skickat till. Detta kan i vissa tillfällen ställa till problem, exempelvis om man tidigare skickat till en delad mailbox som nu flyttats till ärendehanteringssystemet eller på annat sätt gjorts om.

Om man skickar till en funktionsmailadress inom KTH och får ett svar tillbaka att denna adress inte längre finns kan man göra nedanstående.

  1. Börja skriv mailadressen.
  2. Då Outlook föreslår en adress, klicka på det lilla krysset till höger för att radera den adressen som Outlook kommer ihåg. Även om adressen ser likadan ut finns det data i bakgrunden som gör att Outlook kommer att försöka lägga ditt mail till en brevlåda som inte finns om man väljer den sparade adressen.
  3. Skriv hela adressen på nytt och skicka ditt mail.
Hjälpte denna sida dig?
Tack för din åsikt!
Innehållsansvarig:it-support@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2019-10-14