Till innehåll på sidan

E-post

Förutom information om e-post på KTH innehåller dessa sidor även instruktioner om hur du konfigurerar din e-post på datorn eller mobilen, sätter upp autosvar, hur du handskas med skadlig e-post, hanterar en delad e-postlåda, kopierar e-post eller återställer raderad e-post med mera.

Skadlig e-post

Läs mer om vad du behöver göra om du blivit utsatt för e-post av skadlig karaktär.

Spam & Phishing

Information om KTH e-post

Som anställd eller student på KTH har du ett personligt användarkonto med ett unikt "användarnamn". Till varje personlig användarkonto skapas det en e-postlåda med adressen användarnamn@kth.se.
Läs mer om ditt KTH konto på Information om ditt KTH-konto.

Kom igång med e-post

Du kan komma åt din KTH e-post via KTH Webmail  eller genom att konfigurera e-post i en e-post klient på din dator, mobiltelefon eller surfplatta. Här hittar du lathundar som hjälper dig med e-post inställningar.

Kom igång

Hantera din e-postlåda

Frågor om automatiska svar, samt information om hantering av bilagor i e-post och diverse lathundar för KTH Webmail och eller e-post programvaror hittar du via följande länk.

Hantera din e-postlåda

E-post i mobilen

Lär dig om hur du konfigurerar din egen e-post eller funtionsmailbox i din telefon.

Mobilt

Delad e-postlåda (Funktionsmailbox)

Lär dig om hur du lägger till delad e-postlåda i KTH Webmail sam i de vanligaste förekommande e-post klienterna.

Delad e-postlåda (Funktionsmailbox)

Vidarebefodran av e-post

Om du inte är anställd av KTH kan du välja att via Personliga menyn  vidarebefordra din e-post till en extern e-postadress. E-post som vidarebefordras kan aldrig kommas åt via KTH då dessa aldrig hamnar i KTH:s system. KTH tar dessutom inget ansvar för vad som händer med e-post som vidarebefordrats via KTH.
Observera att anställda kan, men får inte vidarebefodra sin e-post, du kan läsa mer om det på sidan Regler för vidarebefordran av e-post .

Innehållsansvarig:it-support@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2022-05-10