Uppdaterat: Problem att logga in i Ladok
Detta är åtgärdat. Vissa användare kan dock få en tom ruta i stället för en lista med lärosäten att välja på. Detta åtgärdas genom omstart av webbläsaren eller att ladda om sidan genom att trycka Ctrl+F5.
System/Tjänst: Ladok
Driftsstörning: Den tjänst som Ladok använder för val av lärosäte vid inloggning (SeamlessAccess) har uppgraderats till en ny version. Detta medförde problem att logga in som nu är lösta.
Status: Åtgärdat. Inloggningen i Ladok för personal fungerar igen. Den ordinarie knappen för att välja lärosäte (SeamlessAccess) är tills vidare ersatt med en drop-down-lista.
När den ordinarie knappen åter fungerar kommer den att ersätta drop-down-listan.
Uppdaterat: Vissa användare kan dock få en tom ruta i stället för en lista med lärosäten att välja på. Detta åtgärdas genom omstart av webbläsaren eller att ladda om sidan genom att trycka Ctrl+F5.
OBS: Det kan vara så att vissa behöver rensa cache etc. för att få fram dropdown. Rensa webbdata i webbläsaren | KTH Intranät
Vem påverkas: Anställda
Hur driftstörningen påverkar dig: Det går inte att logga in i Ladok.