Till innehåll på sidan

IT-stöd på ITM-skolan

Det finns IT-stöd att få både på central nivå via it-support@kth.se och via ITM-skolans IT-samordnare.

Lokalt IT-stöd

När du behöver hjälp med IT-relaterade ärenden kontakta KTH IT-support genom att maila it-support@kth.se​​​​​​​ ​​​​​​​eller ringa 08-790 66 00.

De ärenden som inte går att lösa i första kontakt med användaren kommer att eskaleras vidare till rätt kompetens. I de fall ärendet behöver hanteras på plats kommer en lokal IT-tekniker att kontakta användaren och boka en tid.

Mer information och praktiska länkar på KTH IT-support

Portalen för IT-ärenden

I Portalen för IT-ärenden finns möjlighet att göra felanmälan genom att skapa ett IT-ärende. Som anställd kan du även beställa vissa IT-tjänster och IT-produkter.

Om Portalen för IT-ärenden

Portalen för IT-ärenden ​​​​​​​

IT-samordnare

ITM-skolans IT-samordnare är ansvarig för att fånga upp, formulera och samordna skolans IT-behov och är skolans kontaktperson när det gäller att planering av större IT-relaterade aktiviteter (t.ex. byta skrivare, flyttar mm). Kontakta ITM-skolans IT-samordnare via it-samordnare@itm.kth.se .

Lokala IT-tekniker

Lokala IT-tekniker finns placerade lokalt på skolan och är indelade i tre team.

Team ITM Nord stöttar:

  • Materialvetenskap
  • Energiteknik
  • Industriell produktion
  • Maskinkonstruktion

Adress

  • Brinellvägen 23, Materialvetenskap
  • Brinellvägen 68, intill Service-center

Team ITM Syd stöttar:

  • Industriell ekonomi och organisation
  • Lärande, Språk och kommunikation
  • Utbildningskansli
  • Deans office
  • ITM Servicecenter Syd

Adress

  • Lindstedtsvägen 30, Institutionen Indek, Deans office mm.
  • Osquars Backe 31, Lärande (biblioteket)
  • Teknikringen 14, Lärande
  • Roslagstullsbacken 29, Vetenskapens hus

Team Södertälje stöttar:

  • Hållbar produktionsutveckling

Adress

  • Kvarnbergagatan 12, Våning 2