IT-stöd på ITM-skolan
Om det IT-stöd du får som användare vid ITM-skolan.
IT-stöd på KTH och ITM-skolan
När du behöver hjälp med IT-relaterade ärenden kontakta IT-support genom att skicka e post till it-support@kth.se , ringa 08-790 66 00 eller kontakta din lokala IT-tekniker. Du kan även använda Portalen för IT-ärenden .
För dig som är nyanställd rekommenderar vi att du läser Introduktion till din IT-miljö på KTH . Ytterligare information och praktiska länkar finns på IT-Support .
Skolan har även en IT-samordnare som är ansvarig för större IT-frågor.
Inköp av IT-tjänster och IT-produkter
I våra olika beställningsportaler kan du som anställd beställa vissa IT-tjänster och IT-produkter.
Läs mer om hur du gör olika IT-beställningar.
Lokala IT-tekniker
Lokala IT-tekniker finns placerade på skolan och är indelade i tre olika team.
IT-samordnare
ITM-skolans IT-samordnare är ansvarig för att fånga upp, formulera och samordna skolans IT-behov och är skolans kontaktperson när det gäller att planering av större IT-relaterade aktiviteter (till exempel byta skrivare och flyttar). Kontakta ITM-skolans IT-samordnare via it-samordnare@itm.kth.se .