Få lokalt stöd att lägga in och publicera kurs-PM på KTH:s officiella plats för kursinformation

KURSINFORMATION

Publicerad 2023-02-13

Nu kan du som är examinator, kursansvarig eller lärare få hjälp från det lokala stödet på din skola med att publicera ditt kurs-PM med administrationsverktyget för Om kursen, KTH:s officiella plats för kursinformation.

Få praktisk hjälp med innehållsöverföringen till ett tillgängligt systemstöd

Nu finns möjlighet för dig som är examinator, kursansvarig eller lärare att få hjälp från det lokala stödet på din skola med att skapa kurs-PM och publicera det i kurs-och programkatalogen/Om kursen, som är KTH:s officiella plats för kursinformation.

Utvecklingen av "Om kursen" (platsen och systemstödet) har genomförts i nära samarbete med studenter och användare. Systemstödet tillåter nu att behörighet till Om kursens administrationsverktyg även kan ges till administratörer.

Kontakta lokalt stöd på din skola

För att få den hjälpen vänder du dig till det verksamhetsnära stödet på din skola.

ABE – arkitektur och samhällsbyggnad

Vänd dig till det lokala stödet på respektive institution:

CBH – kemi, bioteknologi och hälsa

Mejla teachersupport@cbh.kth.se  och ange "Kurs-PM" i ämnesraden.

EECS – elektroteknik och datavetenskap

Ett formulär är på gång, men tillsvidare kan du mejla till education-support@eecs.kth.se  och ange "Kurs-PM" i ämnesraden.

ITM – industriell teknik och managment

Mejla till gru@itm.kth.se  och ange "Kurs-PM" i ämnesraden.

SCI – teknikvetenskap

Vänd dig till det lokala stödet på respektive institution:

Om kurs-PM på KTH

Övergripande plan som hjälper studenten

Kurs-PM är den övergripande planen som hjälper studenten att förbereda sig och planera för kursens genomförande, både innan kursstart och under kursens gång. Ett kurs-PM guidar studenten och möjliggör att kursen kan genomföras på ett effektivt och ändamålsenligt sätt.

Om kurs-PM

För varje kursomgång, publiceras senast vid kursstart

Till varje kursomgång ska det finnas ett kurs-PM tillgängligt för studenterna i kurs- och programkatalogen/Om kursen senast vid kursens start. Detta regleras av Riktlinje om kursplan, betygssystem och examination inom alla utbildningsnivåer.

Riktlinjer för kurs-PM på KTH

Därför kurs-PM på Om kursen

Fler webbresurser

Via nedan länkar hittar du allt du behöver veta om hur du hanterar kurs-PM på KTH.

Behörighet för Om kursen

Användarmanual för kurs-PM på Om kursen

Statistiksida: Se hur många på din skola har kurs-PM/kursanalyser på Om kursen

Kontakt

Har du frågor om administrationsverktyget för Om kursen kontaktar du it-support@kth.se .