Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

13 Meddela antagningen

Ingår i process

Handlägga ärenden om studieuppehåll för studenter på behörighetsgivande utbildning samt utbildning på grund- och avancerad nivå

Starthändelse

Kurspaketering inte tillgängliggjort i Ladok i tid för anmälan till kurs inom program (AKP)

Resulterar i

Student kan registrera sig på kurs

Aktörer

Handläggare skola

Beskrivning

Utifrån tidplan för AKP tar Antagningen ut en lista ur Ladok över alla studenter på KTH som har utlöpande studieuppehåll och lägger upp den i AKP-mapp på P:/.

Handläggare på skola noterar i listan vilka studenter som ska inkluderas i AKP genom att skriva ja eller nej.

De här studenterna läggs sedan manuellt in i sökandepopulationen i NyA av Antagningen.

Stöd

Beskriven av

Gemensamt arbete: grupperna Vägledning och stöd samt VoS, GVS/EDO, uppdaterad december 2022.

Innehållsansvarig:Karin Hellmalm
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2022-12-07
1 Registrera och kontrollera ansökan
2 Hantera komplettering
3 Upprätta förslag till beslut enligt mall
4 Fatta beslut
5 Dokumentera bifallsbeslut i ladok
6 Skicka kopia på beslut till info@kth.se
7 Underrätta student om beslut, registrera och avsluta ärendet
8 Handlägga enligt rutin i KTH:s regelverk
9 Anmäla återkomst
10 Studieplanera med vägledare
11 Utreda lösning av problem
12 Tillgängliggöra kurspaketering/kurstillfälle
13 Meddela antagningen