Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Medarbetarresan

Kommunikationen av arbetsgivarvarumärket utgår från medarbetarresans
olika faser; attrahera, rekrytera, introducera, utveckla och motivera samt avsluta.

Medarebetarresan

Kommunikationens jobb i medarbetarresan

För att stärka arbetsgivarvarumärket behöver KTH skapa relevant kommunikation samt aktiviteter som ger en röd tråd genom resans samtliga faser.

Attrahera

Skapa intresse, inspiration och motivation att
vilja veta mer. 

Rekrytera

Övertyga och bemöta eventuell osäkerhet, skapa rätt förväntningar och bidra till konvertering.

Introducera

Förstärka och bekräfta att KTH är rätt val av arbetsgivare. 

Utveckla och motivera

Engagera och utveckla medarbetaren. Skapa stolthet, involvering och värde.

Avsluta

Bidra till att medarbetaren blir sedd och hörd, att synpunkter samlas in och fångas upp.