KLARA kemisk inventeringsperiod i januari-februari 2021

Publicerad 2020-10-14

En inventering av alla kemikalier som lagras på CBH genomförs årligen i vårt kemiska inventeringssystem, KLARA. Även om det kan framstå som en rutinuppgift i mängden är den insamlade informationen viktig för att upprätthålla en god arbetsmiljö i skolans laboratorier.

Dessa data möjliggör effektivare användning av kemikalier (kan vi låna 5 gram från ett angränsande laboratorium istället för att köpa en ny flaska?), hjälper oss att upprätthålla brandskyddsstandarder (hur mycket brandfarligt material lagrar vi?) och hjälper vårt arbete med att fasta ut skadliga kemikalier när det är möjligt. Ett team av anställda är involverade i inventeringen av de tiotusentals kemikalier vi har i våra laboratorier på CBH-skolan. Tack på förhand till alla inblandade för att ni är en del av detta arbete!

För mer information kontakta CBH-skolans labbsäkerhetskoordinator Annie Inman .