Verksamhetsstödet på CBH i sommar

Publicerad 2020-06-17

Under sommaren finns personal på plats inom verksamhetsstödet på CBH, men i en begränsad omfattning och svarstiderna kan bli något längre.

Servicecenters öppettider

CBH Servicecenter har varierande bemanning under sommaren (v.28-32) med något längre svarstider som följd. Men minst en person kommer alltid att finnas på jour och alla ärenden kan som vanligt skickas till servicemailen.

service@cbh.kth.se

Verksamhetsstödets bemanning

Ekonomienheten kan nås via vs-ekonomi@cbh.kth.se

HR-enheten kan nås som vanligt via hr@cbh.kth.se

Övriga frågor till administrationen ska under sommaren skickas till service@cbh.kth.se

Under veckorna 28-31 kommer bevakningen av avtal@cbh.kth.se  inte vara lika frekvent som vanligt.

Inköpsansvarig har semester v.29-32, frågor hänvisas till service@cbh.kth.se

Utbildningsadministrationen

Studievägledare i Flemingsberg, v.29-31 hänvisas frågor till info@kth.se

Studievägledare Campus Valhallavägen, v.27-29 hänvisas frågor till info@kth.se

Forskarutbildningshandläggare, v.28-30 hänvisas frågor till info@kth.se

Studentexpedition biologi, v.27-30 hänvisas frågor till info@kth.se

Studentexpedition kemi, v.27-30 hänvisas frågor till info@kth.se

Studentexpedition Flemingsberg, v.28-31 hänvisas frågor till info@kth.se

Internationella koordinatorer är på plats hela sommaren.

Minst en programhandläggare är på plats hela sommaren.

Kontakta utbildningsadministration

IT-support under sommaren

Campus Valhallavägen och Albanova, it@cbh.kth.se  kollas sporadiskt under semesterperioden.

FPT kontaktar fpt-support@kth.se

Vid akuta/kritiska-ärenden, kontakta centrala IT-stödet på it-support@kth.se

Postrunda och godsmottagning

Godsmottagningen i Flemingsberg och på Valhallavägen kommer att vara bemannad under sommaren.

Rekryteringssystemet stängt

Rekryteringssystemet Varbi är stängt mellan den 13 juli och den 3 augusti för publiceringar av nya annonser eller förlängningar av pågående rekryteringar. Sista dag för begäran av publicering är onsdag den 8 juli. Alla andra funktioner fungerar som vanligt.

Avtal som behöver granskas och undertecknas av RSO före sommaren

Under sommaren kommer Research Support Office (RSO) inte att vara fullt bemannade vilket innebär att vissa ärenden kommer ta längre tid att hantera. Ett ärende måste ofta granskas av flera personer och eftersom sommarsemestern närmar sig ber RSO dig att skicka in eventuella avtal som kräver laglig granskning och undertecknande före sommaren, så snart som möjligt.

CBH-nytt sommaruppehåll 18 juni - 13 augusti

Nyhetsbrevet CBH-nytt gör ett sommaruppehåll och det sista numret innan sommaren skickas ut den 18 juni. Höstens första nummer kommer den 13 augusti.

Koda om telefonen

KTH-växel uppmanar alla att koda om telefonen under semestern.

Koda om telefonen

KTH:s centrala serviceavdelning

KTH:s gemensamma servicefunktioner har förändrade öppettider från 22 juni till och med 13 augusti.