Exjobbsmässan Digital 2020

den 14 oktober - anmälan är öppen

Besökande studenter under Exjobbsmässan 2019
Publicerad 2020-09-01

Exjobbsmässan, som årligen arrangeras av EECS, erbjuder viktiga möten mellan studenter, forskare och industri. Förra årets mässa lockade 15 forskargrupper, 300 KTH-studenter och nästan 50 företag, däribland Spotify, King och Huawei. I år arrangerar vi för första gången en digital version.

Exjobbsmässan Digital 2020 bygger i år på virtuella möten mellan företag och EECS studenter. Även de av skolans forskargrupper som erbjuder exjobb brukar delta på mässan.

Hur går det till?

• Företagen/forskarna (uppdragsgivarna) och studenterna möts i Zoom där uppdragsgivarna kort presenterar sin organisation och exjobb. Uppdragsgivarna kommer att grupperas i olika pass mellan kl. 11.30 och 15.30, och presenterar efter varandra i samma zoomrum. Studenterna kan sedan ställa frågor via chatten och rummet modereras av KTH.
  • För mer detaljerad information får studenterna besöka kontaktsidan på Exjobbsmässans webb där uppdragsgivarna får en chans att presentera sin organisation/exjobb och även förmedla kontaktuppgifter för att öppna för vidare dialog. Kontaktsida.

På Exjobbsmässans webbsida har vi samlat information om Exjobbsmässan tillsammans med praktiska detaljer och instruktioner, nästa steg och viktiga datum.

Kontaktperson och projektledare