Jonna hjälper dig med avtal

Jonna Holmlund Åsman arbetar som avtalsansvarig på EECS
Publicerad 2023-05-16

Jonna Holmlund Åsman arbetar som avtalsansvarig på EECS. Läs om vad hon gör och när du ska ta kontakt med henne.

– Jag har ett helhetsansvar för hanteringen av skolans avtal. Främst avser arbetet avtal kopplade till forskningsfinansiering men ansvaret innefattar även en del övrigt förekommande avtal.

Strategiskt innebär hennes roll bland annat att i samråd med skolchef och övrig ledning arbeta fram processer och rutiner för hur skolan önskar utveckla området.

– Jag har till vardags främst kontakt med Forskningsstöd (RSO) och affärsjuristerna men rollen är bred och det dyker ofta upp frågor där jag ges möjlighet att samverka med personer över mer eller mindre hela KTH.

När du ska kontakta avtalsansvarig

Som forskare kan man ta kontakt med Jonna så fort en idé om ett samarbete väckts eller när man fått en beviljad finansiering för ett projekt.

– Enkelt förklarat så är jag behjälplig när vi på KTH ska samarbeta med, eller utföra uppdrag åt, externa aktörer alternativt mellan våra skolor.

Utöver forskningsfinansiering hanterar Jonna även de avtal som krävs för industridoktorander, affilieringar, adjungeringar, uppdragsutbildning.Kort sagt de flesta övriga avtal som inte är direkt kopplade till exempelvis anställning vid KTH, upphandling/inköp eller renodlade utbildningsavtal, dessa sköts av respektive grupp inom Verksamhetsstödet.

– Är man osäker över var ett avtal bereds så går det givetvis bra att höra med mig!