Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Servicecenter hanterar nu alla beställningar av KTH-konton

Servicecenter.
Publicerad 2025-09-12

Från 1 september hanterar EECS Servicecenter alla beställningar av KTH-konto till anknutna. Med anknuten menas person som är knuten till KTH på ett formellt sätt genom avtal/skriftlig överenskommelse men varken är anställd eller får lön från KTH.

Servicecenter kommer ha ett helhetsansvar för beställning av KTH-konton, passerkort och övriga tjänster för att personen ska kunna verka på KTH.

Syftet med den nya rutinen är att förbättra stödet samt styra upp och effektivisera processen för att veta vilka som är här, under vilken tid och varför.

Beställning görs till Servicecenter genom att fylla i gästformuläret . Tänk på att kontakta oss i tid, gärna 5 arbetsdagar i förväg.

Den nya rutinen är ett resultat av samarbete mellan skolans servicecenter och programmet rättssäker identitets- och åtkomsthantering. 

Vid frågor, kontakta service@eecs.kth.se