Summering av All employee meeting (AEM)

19 maj

Skolchef Sonja Berlijn innan mötet
Publicerad 2022-05-23

Missade du AEM den 19 maj? Ingen fara, här kommer summeringen och presentationen. Skolchef Sonja Berlijn gav oss bland annat nyheter från institutionerna och information om RAE:s kvalitetsprocesser.

Fika för de som deltog på plats

Vårterminens näst sista All employee meeting sändes från det nya hybridmötesrummet Henrik Eriksson på Borggården, med kollegor både på plats och via Zoom. Från klockan 8 serverades fika med kanelbullar för de som var sugna.

Här kan du läsa en sammanfattning av mötets punkter. För mer djupgående information kan du ladda ner presentationen.

Brandutbildning

Sonja inledde med en uppmaning att vi anmäler oss till nästa brandutbildning som är den 29 september, 9.00–12.00. Den inkluderar både teori och praktik.

Grundläggande brandskyddsutbildning

Institutionsteamen

Presentationen fortsatte med en uppdatering kring institutionsteamen som nu är i drift. Nästa steg är att teamen har möten med prefekterna för att tillsammans arbeta fram bästa möjliga arbetssätt.

Institutionsstöd

Kvartalsrapport

Sonja gick igenom rapporten för första kvartalet tillsammans med en prognos för resten av året, variationer i intäkter och kostnader, myndighetskapital och en lista över våra största externa finansiärer. Det ska även läggas en gemensam plan för hur vi kan reducera vårt myndighetskapital.

Du kan se mer om rapporten i presentationen.

Research Assessment Exercise (RAE)

Sonja gick igenom nästa steg gällande RAE. I dialog med prefekterna ska de analysera RAE-rapporterna, identifiera möjliga utvecklingsområden och utveckla en handlingsplan för hur rekommendationerna ska hanteras.

Sonja talade också om den kvalitetsprocess som pågår nu och fram till augusti. Du kan se mer om den i presentationen.

E-postdomäner

Vi fick en statusuppdatering gällande arbetet med att rensa bland skolans e-postdomäner. Nästa steg är att minska antalet obevakade funktionsadresser för att säkerställa en korrekt hantering av inkommen e-post, att förebygga förfalskning av identitet för spamutskick samt att uppnå myndighetens serviceskyldighet.

Självserviceportal för att beställa IT-produkter

Snart kommer vi få en webbbaserad portal för beställning av IT-produkter som ger avsevärt mer automatik och ett smidigare flöde i beställningsprocessen för verksamheten.

Nyheter från institutionerna

Ladda ner presentationen för att ta del av institutionernas nyheter.

EECS Sommarevent 8 juni

Sonja påminde oss att anmälan för EECS Sommarevent stänger 25 maj. På eventet får du en unik möjlighet att få lära dig mer om det allra senaste inom forskning och utbildning på vår skola, besöka våra labb och se doktorandernas posterutställning. Du kan också njuta av god mat, dryck och sällskap. Kolla in programmet och anmäl dig idag.

EECS Sommarevent – anmälan, information och program

Nästa AEM 16 juni

Nästa personalmöte är 16 juni  och efter en Zoom-poll bestämdes mötesrummet Amiga  i Electrum som plats där Sonja kommer sända med möjligheten att fika tillsammans innan mellan 8:00–8:45. Då kan du välja mellan att delta på plats eller digitalt.

Bidra till agendan!

Kontakta communication-support@eecs.kth.se  om du har förslag på innehåll till kommande personalmöten. Vill du skicka in anonyma frågor använd det här formuläret .