Uppdatering från hearingen av kandidater till EECS fakultetsnämnd

25 oktober

Publicerad 2023-10-27

Här kan du som missade den öppna utfrågningen av kandidaterna till EECS fakultetsnämnd få en summering av mötet och ta del av deras presentationer.

Under utfrågningen presenterade sig 18 av 20 kandidater via Zoom eller på plats. De presenterades i grupper om 4-5 personer, följt av frågor och svar från publiken i rummet och via Zoom. De flesta kandidater var på plats, men några deltog via Zoom och delade med sig av förinspelade presentationer. Ordföranden för EECS valkommitté, Lina Bertling Tjernberg, modererade utfrågningen.

Varje kandidat tilldelades tre minuter för att presentera sig själv och sina ambitioner och mål för att inneha en position i EECS fakultetsnämnd.

Denna inledande presentation följdes av en öppen utfrågning där både närvarande och de som deltog via Zoom fick möjlighet att ställa frågor och framföra sina åsikter.

Här kan du ta del av kandidaternas presentationer och även se de presentationer som förinspelades och visades via länk.

Längst ner hittar du också en inspelning från mötet, men notera att Peter Sjödins och Musard Ballius presentationer saknas där.

Ladda ner presentationer från den öppna utfrågningen

Inspelning från den öppna utfrågningen