Tips till nyhetsbrevet pEECS

pEECS är EECS nyhetsbrev som en gång i veckan skickas ut till alla anställda på skolan. Vill du bidra med innehåll till nyhetsbrevet? Vi har satt ihop en guide hur du lätt går tillväga.

Typ av innehåll

Vi tar både emot färdigt innehåll och tips på vad vi kan göra eget innehåll på. Vi gör både film och artiklar för intranätet och den externa webben, beroende på målgrupp.

Exempel på innehåll du kan tipsa om:

• evenemang och föreläsningar,
  • nya rutiner,
  • forskningsnyheter.

Ditt innehåll kan antingen vara för alla anställda eller till målgrupperna lärare, forskare, forskarstuderande eller verksamhetsstödet.

Vill du veta mer om nyhetsarbetet hos oss? Nå ut med din nyhet

Inkludera detta i ditt tips

• länk,
  • bild,
  • kontaktperson,
  • annat underlag som kan vara relevant för oss om vi ska göra eget innehåll.

Mer om pEECS

• pEECS kan målgruppsanpassas, bland annat till målgrupperna verksamhetsstödet, avdelningarna, forskare, doktorander och lärare. Det innebär att vi i samma brev kan rikta vissa nyheter enbart mot en utvald målgrupp.
  • pEECS skickas ut varje torsdag morgon (med reservation för röda dagar och semestertider)

Skicka ditt förslag och material till: communication-support@eecs.kth.se