9 Anmäla återkomst

Ingår i process

Handlägga ärenden om studieuppehåll för studenter på behörighetsgivande utbildning samt utbildning på grund- och avancerad nivå

Starthändelse

Beviljat studieuppehåll är på väg att löpa ut

Resulterar i

Tid för studieplanering är inbokat

Aktörer

Beskrivning

Enligt anvisning för det beviljade studieuppehållet ska studenten anmäla återkomst till studier. Anvisningen finns i informationsbilaga till bifallsbeslut.

Programstudenter

Vid studieuppehåll mindre än ett år förordas inte byte av kurspaketeringstillfälle. För att kunna planera sina studier och delta i kommande kursval behöver student kontakta studievägledare minst två veckor innan kursvalet öppnar. Om student inte har ett beviljat studieuppehåll eller om studieuppehållet löpt ut hänvisas till processen Hantera återvändande programstudent som saknar giltigt studieuppehåll.

Studerande på fristående kurs

För att kunna planera sina studier behöver student kontakta studievägledare i god tid, enligt bifogad informationbilaga till beslut om beviljande av studieuppehåll.

Stöd

Skolans anvisning för anmälan av återkomst till studier

Beskriven av

Gemensamt arbete: grupperna Vägledning och stöd samt VoS, GVS/EDO, uppdaterad december 2022.

Innehållsansvarig:Karin Hellmalm
Tillhör: KTH Intranät