Hantera utbildningssamarbete
KTH:s verksamhet ska i sin helhet präglas av internationell integration. KTH är ett internationellt lärosäte, vars utbildning och forskning ska vara av högsta klass, inte minst för att attrahera internationella studenter, lärare och forskare. Utbildningssamarbeten nationellt såväl som internationellt har visat värdet av fördjupade relationer med samhällsaktörer och universitet. Innehållet är framtaget i syfte att underlätta inrättande av nya utbildningssamarbeten.
Vägledning och processer för utbildningssamarbete
Här finns vägledning för dig som står i begrepp att påbörja planering av ett utbildningssamarbete.
Vid planering av utbildningssamarbeten är det viktigt att känna till och kunna tillämpa de lagar, förordningar och lokala regler som styr vår utbildning. Det är särskilt viktigt vid etablering av samarbeten med utländska lärosäten. Här finns vägledning för tillämpning av Högskolelagen, Högskoleförordningen och KTH:s regler vid planering och etablering av utbildningssamarbeten på grundnivå, avancerad nivå och forskarnivå.
Grundnivå och avancerad nivå
Hantera utbildningssamarbete på grund- och avancerad nivå
Vägledning för utbildningssamarbeten på grundnivå och avancerad nivå med gemensam utbildningsplan
Forskarnivå
Hantera utbildningssamarbete på forskarnivå
Vägledning för utbildningssamarbeten på forskarnivå med gemensam utbildningsplan
Cotutelle – vägledning för gemensam handledning av doktorand med annat lärosäte