Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Hantera utbildningssamarbete på grund- och avancerad nivå

Arbetet med att inrätta ett nytt utbildningssamarbete involverar avdelningar inom Vverksamhetsstödet (VS ) och KTH:s skolor. Vägledningen, processmodellen och aktivitetsbeskrivningarna nedan är ett stöd i arbetet för dig som arbetar med någon del av de administrativa delar som rör utbildningssamarbeten med andra lärosäten.

Vägledning

Den här vägledningen vänder sig till dig som ingår i ett samarbete där det är aktuellt att planera för och etablera en gemensam utbildning på grundnivå eller avancerad nivå med gemensam utbildningsplan. Vägledningen anger tillämpning av Högskolelagen, Högskoleförordningen och KTH:s regler vid etablering av utbildningssamarbeten.

Vägledning för utbildningssamarbeten på grundnivå och avancerad nivå med gemensam utbildningsplan

Processmodell

Processmodellen visar arbetsflödet från att ett utbildningssamarbete initieras, följt av att samarbetsavtal tecknas och utbildning inrättas till att studenter antas, studerar och ansöker om examen.

Hantera utbildningssamarbete på grundnivå och avancerad nivå (pdf 215 kB)

Följ aktivitetsrutorna i bilden. Siffran ovanför varje ruta hänvisar till aktivitetsbeskrivningen som återfinns nedan.

Aktiviteter

Klicka på varje aktivitet för en detaljerad beskrivning.

Starthändelse

Bekräftat initiativ till utbildningssamarbete

Resultat

  • Examensbevis är utfärdat
  • Underlag för uppföljning finns

Riktlinjer och styrdokument

Rektorsbeslut om inrättande av beredningsgrupp för utbildningssamarbeten (V-2015-0396)

Bilaga 2 examensordning i högskoleförordningen HF 1993:100

Övrigt

Checklista

Exempel på faktaruta

Processledning

Processägare

Katarina Jonsson Berglund
Katarina Jonsson Berglund avdelningschef katjon@kth.se 087907099 Profil

Processledare