HP kurser vid SU - Platser kvar till två kurser om motsvarande 3hp

Publicerad 2023-01-19

Inom ramen för universitetsalliansen Stockholm trio samarbetar vi med Centrum för universitetslärarutbildning CeUL, vid Stockholms Universitet. Det ger i vår två kurser om motsvarande 3hp där det finns kursplatser kvar.

Open Networked Learning

Det här är en kurs som är en introduktion till att använda mer öppna resurser i sin undervisning som är relevanta med tanke på den undervisning man har. Man lär sig arbeta online tillsammans med kollegor från universitet runt om i världen. Det är alltså en internationell kurs, och kursen är uppbyggd kring problembaserat lärande som princip. Du kan läsa mer om kursen och anmäla dig här, men det är kort om tid - så anmäl dig helst snarast!
Anmäl dig här

Förändringsarbete utifrån principen om hållbar utveckling

Denna kurs handlar om att vi som lärare på universitetet har ett ansvar att ta in hållbarhetsperspektiv i vår undervisning, så att studenter blir medvetna om sådana frågor utifrån det ämnesområde vi undervisar, oavsett om det är franska, ekonomi, filmvetenskap, sociologi eller något annat. Fokus i kursen ligger på att arbeta med olika slags förändringsarbeten, och erbjuder olika demokratiska sätt att arbeta på. Du kan läsa mer om kursen och anmäla dig här, men det är kort om tid - så anmäl dig helst snarast!
​​​​​​​Anmäl dig här ​​​​​​​