Nu2020 - Hållbart lärande

Sveriges största konferens för utveckling av högre utbildning.

Publicerad 2020-09-29

Syftet med konferensen är att främja pedagogiskt utvecklingsarbete genom att erbjuda en mötesplats för spridning, dialog och debatt. Målgruppen är universitetslärare och övriga medarbetare vid universitet och högskolor, däribland forskare i högskolepedagogik, pedagogiska utvecklare, akademiska ledare och studenter.

NU2020 banner med text som stå Sveriges största mötesplats för utveckling av högre utbildning 7-9 ok

År 2020 är konferensens huvudtema Hållbart lärande. Temat sätter fokus på undervisning och lärandemiljöer som vill bidra till att utveckla målet god utbildning för alla studenter. Det inkluderar ett socialt hållbart samhälle, ett jämställt och jämlikt deltagande och former som uppmuntrar studenter att vara delaktiga i samhällsutvecklingen.

Konferensen samarrangeras av oss på KTH- Lärande i STEM  och andra lärosäten som Södertörn högskola,Karolinska Institutet, Röda Korsets Högskola och Stockholms musikpedagogiska institut.

Sista dag för anmälan är den 6 oktober 2020 Anmäl dig här

Facebook logo