Enstaka lärartjänster inom GRU
Inom Skolan för arkitektur och samhällsbyggnad sker inköp av enstaka lärartjänster där leverantören önskar fakturera KTH enligt följande process:
Varje vår/höst sker en:
-
Behovsinventering: samtliga avdelningschefer, som har för avsikt att köpa in lärartjänster för utbildningsinsatser inom avdelningens kurser våren alt. hösten till ett värde över 50 000 SEK per uppdrag anmäler detta till inköpsansvarig enligt dennes angivna deadline. Anmälan sker genom att fylla i blanketten Underlag behov lärarkonsult och skicka denna till skolans inköpsansvarig. Blanketten hittas under Inköp och upphandling i ABE-skolans blankettarkiv .
Därefter sker:
-
En sammanställning av inkomna anmälningar av inköpsansvarig varefter HR-ansvarig föredrar ärendet i skolans samverkansgrupp.
-
Beslut om inköp fattas av skolchefen.
Efter skolchefens beslut om inköp skickas beslutet tillbaka till institutionen för åtgärd (direktupphandling av lärartjänsterna).
Konsultkontrakt som upprättas efter avslutad direktupphandling hanteras inom institutionen och signeras av rätt firmatecknare enligt besluts- och delegationsordningen . Dessa konsultkontrakt behöver med andra ord inte skickas in till skolchefen för underskrift.