Beställa Strategisk och konceptuell kommunikation
På den här sidan beskrivs vilka tjänster som Gullers Grupp, upphandlad byrå för Strategisk och konceptuell kommunikation, erbjuder. Det beskrivs även hur beställningsprocessen ser ut och vad KTH erbjuder för stöd i beställningar.
Beskrivning av Gullers Grupp
Gullers Grupp, även kallade Gullers, är upphandlad byrå för strategiskt insiktarbete och kommunikationsrådgivning. De kan utveckla varumärkesstrategier, kommunikationsstrategier, övergripande kommunikationskoncept som utgår från ett strategiarbete samt målgruppsanalyser. Exempelvis:
- Internt stöd i kommunikationsstrategiska frågor
- Ge riktlinjer för kommunikation
- Kommunikationskoncept och produktion av ett första uttag/exempel av dessa
- Kommunikations- och budskapsplattformar
- Digitala strategier
- Insiktsarbete
- Analyser
- Omvärldsarbete och undersökningar, både för en nationell och internationell marknad
- Varumärkesstrategier
- Sätta och utvärdera KPI:er
- Medieträning och kriskommunikation
- Påverkansarbete (Public Affairs)
- Bemanning av strategiska seniora tjänster
Så här beställer du tjänster från Gullers
1. Brief
Fyll i en brief (hittas längre ner). Briefen fungerar som en behovsbeskrivning och är grunden för ett möte om uppdraget. Beskriv kommunikationsbehoven så utförligt som möjligt. Skicka briefen till kth@gullers.se och sätt produktion@kth.se på kopia.
2. Inledande möte
Gullers bjuder in till ett uppstartsmöte där ni tillsammans resonerar om uppdraget och gemensamt formulerar en uppdragsbeskrivning. Mötet ska säkerställa att beställaren och byrån har en samsyn på uppdraget.
Om uppdraget är av en omfattande karaktär, som gör att det blir svårt att definiera uppdraget direkt i offert, gör Gullers en tidsuppskattning på hur mycket tid som krävs för att utveckla beskrivningen på uppdraget. Denna tid/kostnad ska då godkännas av KTH innan arbetet påbörjas.
3. Offert
Gullers tar fram en offert för uppdraget. Offerten ska ska vara skriven så att det är tydligt vad som ska levereras och vad det kostar. Kompetenser, timmar, timpris, eventuella delmoment samt en tidsplan ska specificeras.
Offerten accepteras av KTH via slutgiltig beställning via E-handelssystemet Wisum av utsedd beställare innan arbetet påbörjas.
4. Arbetet är igång
Uppdraget startas upp och löper enligt tidplan. Under projektets gång fram till slutlig leverans åligger det Gullers att skicka skriftliga kontakrapporter till beställaren på överenskommelser som sker under projektet.
Frågor, hjälp och stöd
Om du har frågor, önskar hjälp med din beställning eller önskar stöd i kontakten med Gullers finns det hjälp att få.
Om du tillhör en skola: Kontakta en av skolans kommunikatörer.
Om du tilllhör Gemensamt verksamhetsstöd eller är osäker:
Kontakta produktion@kth.se.
Uppkopplade till den funktionsmailen är
Malin Modig
och
Tove Guldbrand
som är projektledare i varumärkesgruppen på Kommunikation och näringslivssamverkan. Malin och Tove har övergripande inblick i samtliga projekt hos Gullers.
Om du har frågor kring KTH:s grafiska profil: Maila grafiskprofil@kth.se eller läs om Riktlinjer kring grafisk profil