KTH:s grafiska profil
KTH:s grafiska profil hjälper oss att skapa enhetlighet och igenkänning i vår kommunikation. Genom att konsekvent använda vår logotyp, teckensnitt, färger och bilder på rätt sätt bidrar vi till att stärka KTH:s identitet och varumärke.
Grafisk manual
KTH:s grafiska manual beskriver hur vi på ett konsekvent och tydligt sätt synliggör KTH. Manualen beskriver vår grafiska profil och ger information om användningen av KTH:s logotyp, profilfärger, typsnitt och grafiska element. Den innehåller även anvisningar och designexempel av annonser, flyers, roll-ups med mera.
I manualen finns anvisningar för KTH:s varumärke:
- logotyp (se även s. 5-9 i manualen)
- profilfärger (se även s. 10-17 i manualen)
- typsnitt/typografi (se även s. 18-22 i manualen)
- linjemönster (se även s. 5-9 i manualen)
- bildmanér (beskrivs på s. 29-30 i manualen)
- samprofilering (se även s. 31-32 i manualen)
- rörligt (film) (se även s. 33-36 i manualen)
- uttagsexempel (beskrivs på s. 29-30 i manualen).