Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Samprofilering - hur KTH syns tillsammans med andra parter

KTH:s logotyp får användas och kombineras med andra logotyper endast vid samarbeten med avtalade parter utanför KTH. Det kan gälla samarbeten med andra högskolor och universitet, myndigheter, organisationer eller företag. Det finns tre olika nivåer för samarbeten.

Text.

Mallar och verktyg

Mallar för olika typer av dokument, information om hur man skapar en kommunikationsplan och KTH:s övergripande presentationsmaterial.

Tre olika nivåer för samarbeten

Det finns tre olika nivåer för samarbeten som påverkar logotypens placering och vilken grafisk manual som gäller.

1. KTH som tongivande part

Utgå ifrån KTH:s grafiska profil i den grafiska manualen . Partnerlogotyper placeras primärt i uttagets nederkant.

2. KTH som jämbördig part

Ingen av aktörernas grafiska profil används och samtliga logotyper placeras i botten eller toppen av uttaget.

3. KTH som passagerare

Den tongivande partens grafiska profil används. KTH:s logotyp finns med som samarbetspartner.

Exempel på placering av KTH:s logotyp i samarbeten:

Tre bilder bredvid varandra med text och animationer mot bakgrunder i vitt, orange och vinrött.
Från vänster till höger: placering av KTH:s logotyp när KTH är tongivande part, KTH som jämbördg part och KTH som passagerare i projekt med andra parter.