Nytt utseende på KTH:s webbplats

Publicerad 2024-04-18

Med anledning av KTH:s uppdaterade grafiska profil har webbplatsen genomgått en rad formförändringar.

Det nya utseendet tar huvudsakligen fasta på följande:

• Färger och typsnitt på webbplatsen följer den grafiska profilen.
  • Sidhuvudet och den personliga menyn är omarbetade. Länkarna till den externa webbplatsen, Studentwebben och KTH Intranät återfinns numer som flikar längst upp i den personliga menyn.
  • Den externa webbplatsen, Studentwebben och KTH Intranät har olika färgteman, vilket bland annat märks i sidhuvudenas olika bakgrundsfärg.
  • Översättning av sidor nås via länk i sidhuvudet

Det nya utseendet har införts på de flesta av KTH:s webbmiljöer men du kan fortfarande hamna på sidor som har det gamla utseendet. Arbetet med att uppdatera även dessa pågår.

Läs mer om KTH:s visuella identitet .

Har du synpunkter på den nya webbdesignen vill vi gärna att du hör av dig! Skicka en kommentar via meddelanderutan nedan.

Innehållsansvarig:redaktion@kth.se
Tillhör: Aktuellt