Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

EECS verksamhetsstöd kommande jul

Publicerad 2025-12-04

Under julhelgerna finns personal på plats, men i en begränsad omfattning. Öppettiderna i Servicecenter ser annorlunda ut och svarstiderna kan bli något längre. Läs för att veta hur du får hjälp med ditt ärende i jul!

Använd funktionsadresserna för ditt ärende

Enheterna kan nås via funktionsadresserna: 

Servicecenter 

Servicecenter  är ingången till stöd och support på EECS, hit kan du vända dig med dina frågor om exempelvis post, bud, catering, accesser, gäster eller lokaler. Vi guidar dig även rätt om du inte vet vart din fråga ska. 

KTH Entré

23 december: Öppet 08:00 – 12:00
24-26 december: Stängt
29 december: Öppet 10:00 – 14:00
30 december: Öppet 10:00 – 14:00
31 december - 1 januari: Stängt
2 januari: Öppet 12:00 – 16:00
5-6 januari: Stängt

Avvikande öppettider

EECS Servicecenter har begränsade öppettider under v.52, v.1 och v.2 (22 dec-6 jan);

  • Servicecenter Borggården är öppet 22/12 & 29/12 kl.10.00-12.00.

  • Servicecenter Q är öppet den 22/12 10.00-12.00 

Servicecenter Q och Borggården öppnar åter den 7 januari med ordinarie öppettider.

Medarbetare finns tillgängliga under ordinarie arbetsdagar under kontorstid och kan kontaktas via service@eecs.kth.se eller på telefon 08-790 40 00.

Frukt- och mjölkleveranser pausas mellan 23 dec- 6 januari.  

Inköp 

Inköp är bemannat fram till 18 dec 2025 och är tillbaka från semester 7 jan 2026. Under den tiden kommer inga inköp göras (Wisumvarukorgar, kortköp eller direktupphandlingar under 100 000 sek).

Beställningar som genomförts strax innan 18 dec kan få längre leveranstider pga. röda dagar och ledighet.

Vi ber er därför att säga till om inköpet kan vänta till efter 7 Januari 2026 för att säkerställa leveransen och minska risk för återsändning. 

Avtal 

Under juluppehållet fördelas inga nya ärenden till KTH:s jurister. Avtalsfunktionen som helhet, från administration till beslutsfattare, påverkas av julhelgerna och svarstider kan därför bli något längre än vanligt. Avtal 

Utbildningskansliet 

Utbildningskansliet är bemannat under alla ordinarie arbetsdagar under jul och nyår. Det går bra att kontakta education-support@eecs.kth.se för lärarfrågor på grund och avancerad nivå och  doctoral-education-support@eecs.kth.se  för frågor om utbildning på forskarnivå, men med lägre bemanning och något längre svarstider. Akuta ärenden hänvisas till utbadm@eecs.kth.se  som är bemannad hela julledigheten.

Kommunikationsstöd 

Kommunikationsstödet är obemannad 23/12 2025 – 7/1 2026. Nås bäst på  communication-support@eecs.kth.se .  

Nyhetsbrevet pEECS vinteruppehåll 

Nyhetsbrevet pEECS gör vinteruppehåll. Höstterminens sista utskick den skickas ut den 18 december. Datumet för första utskicket för vårterminen är ännu inte bestämt. 

Ekonomi 

Betalningsflöden och systemsupport samlar nödvändig information på följande sida: Hantera fakturor inför semester och årsbokslut .

HR support 

HR-enheten är bemannad, med undantag för de klämdagar som finns för verksamhetsstödet. Dock kan svarstiden bli något längre:  hr-support@eecs.kth.se 

Rekryteringsannonser har stängt mellan den 22 december till och med 6 januari. Rekryteringsannonser/system är åter på plats med full bemanning igen från den 7 januari. Inga annonser kommer att kunna publiceras eller förlängas dessa dagar. Vi ber därför er som har annonser som går ut under perioden att titta redan nu och så snart som möjligt begära förlängning och det samma gäller nya annonser – sista dag för publiceringsbegäran är den 18 december. 

IT-stöd 

Öppet och tillgängligt hela julen, dock med något lägre servicenivå på grund av lägre bemanning. Vi tar emot ärenden via  it-support@kth.se  och via 08-790 66 00. 

Ledningskansliet 

Ledningskansliet är inte på plats under veckorna 52-1. Det innebär att svar på inkomna mail ges den 7 januari.

Signatur från skolchef under juluppehållet

Vi rekommenderar att de signaturer som behövs från skolchef säkerställs innan ledigheten. Sista datum för underskrift från skolchef är den 17 december. Kontakt:  ledningsstod@eecs.kth.se  .

Innan du går på ledighet 

  1. Koda din telefon till KTH växel när du inte har möjlighet att svara. För att kunna ge bästa möjliga service till dem som ringer direkt på era anknytningar. 
  2. Lägg in autosvar i din e-post.