Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

EECS verksamhetsstöd över jul

Publicerad 2024-12-10

Under julhelgerna finns personal på plats, men i en begränsad omfattning. Öppettiderna i Servicecenter ser annorlunda ut och svarstiderna kan bli något längre. Läs för att veta hur du får hjälp med ditt ärende i jul!

Använd funktionsadresserna för ditt ärende

Enheterna kan nås via funktionsadresserna: 

Servicecenter 

Servicecenter  är ingången till stöd och support på EECS, hit kan du vända dig med dina frågor om exempelvis post, bud, catering, accesser, gäster eller lokaler. Vi guidar dig även rätt om du inte vet vart din fråga ska. 

KTH Entré

1920 december: kl. 10.00–14.00
2326 december: Stängt
27 och 30 december: kl. 10.00–14.00
31 december1 januari: Stängt
23 januari: kl. 10.00–14.00
6 januari: Stängt

Avvikande öppettider

EECS tre servicecenter är öppna som vanligt, från 9:00–15:00 alla vardagar, förutom;

  • Servicecenter Borggården och Electrum är stängt 23 dec- 6 Jan, öppnar åter 7 januari 

  • Servicecenter Q är stängt 23 dec-12 jan och öppnar åter den 13 januari 

Medarbetare finns tillgängliga under ordinarie arbetsdagar under kontorstid och kan kontaktas via service@eecs.kth.se  eller på telefon 08-790 40 00. 

Frukt- och mjölkleveranser pausas mellan 23 dec- 6 januari. 

Inköp 

Inköp är bemannat alla ordinarie arbetsdagar under julen och kommer hantera alla inköp under 100 000 kr. Inga nya inköp över 100 000 kr kommer att hanteras från den 22 december till den 1 januari. 

Avtal 

Under vinterledigheten fördelas inga nya ärenden ut till juristerna, funktionen som helhet (från administration till beslutsfattare) påverkas av semestrar och svarstider kan bli något längre än vanligt. Avtal 

Utbildningskansliet 

Utbildningskansliet är obemannat under 23 december till 1 januari. Utbildningskansliet är öppet från den 2 januari via education-support@eecs.kth.se  för lärarfrågor på grund och avancerad nivå och  doctoral-education-support@eecs.kth.se  för frågor på forskarnivå, men med lägre bemanning och något längre svarstider. Akuta ärenden hänvisas till utbadm@eecs.kth.se  som är bemannad hela julledigheten. 

Kommunikationsstöd 

Kommunikationsenheten är obemannad under vecka 28–30 (10–28 juli). Nås bäst på  communication-support@eecs.kth.se .  

Nyhetsbrevet pEECS vinteruppehåll 

Nyhetsbrevet pEECS gör vinteruppehåll. Höstterminens sista utskick den skickas ut den 12 december och det första för vårterminen den 16 januari. 

Ekonomi 

EECS fakturahantering har stängt xxx. Du når dem via   invoice@eecs.kth.se . Kom ihåg att lägga till en ersättare om du själv inte kan hantera dina fakturor under kommande helger.

HR support 

HR-enheten är bemannad, med undantag för de klämdagar som finns för verksamhetsstödet. Dock kan svarstiden bli något längre:  hr-support@eecs.kth.se 

Rekryteringsannonser har stängt mellan den 23 december till och med 1 januari. Rekryteringsannonser/system är åter men med en något begränsad bemanning den 2-3 januari och är sedan på plats med full bemanning igen från den 7 januari. Inga annonser kommer att kunna publiceras eller förlängas dessa dagar. Vi ber därför er som har annonser som går ut under perioden att titta redan nu och så snart som möjligt begära förlängning och det samma gäller nya annonser – sista dag för publiceringsbegäran är den 18 december. 

IT-stöd 

Öppet och tillgängligt hela julen, dock med något lägre servicenivå på grund av lägre bemanning. Vi tar emot ärenden via  it-support@kth.se  och via 08-790 66 00. 

Ledningskansliet 

Ledningskansliet är inte på plats under veckorna 52-1. Det innebär att svar på inkomna mail ges den 7 januari.

Signatur från skolchef under juluppehållet

Vi rekommenderar att de signaturer som behövs från skolchef säkerställs innan ledigheten. Kontakt:  ledningsstod@eecs.kth.se  .

Innan du går på ledighet 

  1. Koda din telefon till KTH växel när du inte har möjlighet att svara. För att kunna ge bästa möjliga service till dem som ringer direkt på era anknytningar. 
  2. Lägg in autosvar i din e-post.