Lär känna Linnea, gruppledare på Servicecenter

Verksamhetsstödets personal

Publicerad 2023-04-12

Kanske känner du igen Linnea Sundling från något av skolans Servicecenter. Hon kan nämligen dyka upp på alla ställen. Innan hon började som gruppledare på Infrastruktur och service arbetade hon i en hotellreception och hon har en kandidatexamen i Turismvetenskap.

Linnea i sitt happy place – Hong Kong

Passionen för att resa genomsyrar Linneas liv och den väcktes under studietiden på Södertörn då hon tillbringade ett halvår i Hong Kong.

– Det var den bästa resan. Jag vill tillbaka till Hong Kong hur ofta som helst, staden har allt: stränder, marknader, fiskebyar, berg, natur – och den bästa skylinen, säger Linnea.

Sökte bättre arbetsmiljö

Men nu backar vi bandet. Linnea pluggade Turismvetenskap på Södertörns högskola och fastnade då för event och konferens. Efter studierna blev hon receptionschef på Radisson Blu i Solna men kände efter ett tag att hon ville ha bättre arbetstider och arbetsförhållanden och sökte sig då till KTH.

– Jag har varit på KTH sedan augusti 2021. Jag började på Digital Futures som siteofficer men gick över till Infrastruktur och service i juni 2022 som gruppledare i Servicecenter.

Som gruppledare sköter hon bland annat schemaläggning och bemanning, och ser till att skolans Servicecenter är bemannade. Linnea själv är mobil på alla tre center och hoppar runt där det finns behov, och hon trivs bra med att jobba med en blandning av administration och service.

– Ingen dag är den andra lik, jag gillar att variera mellan de olika centren. Jag tycker det är kul att lösa långliggande surdegar, känslan av att stänga ett ärende som legat länge, att ha hjälpt någon, det är härligt.

Foto och second hand

Som nämnt är resandet Linneas stora passion, och det är till resor sparpengarna går. Hennes entusiasm för resor kombineras också med hennes intresse för foto och hon tar gärna naturbilder när hon besöker andra länder. Men det finns gott om andra fritidsintressen också.

– Jag har ett stort intresse för heminredning som jag också tycker om att fota.

En annan passion är loppis och second hand och där blev en gjutjärnsgryta det senaste fyndet.

Tänkte bli världsbäst på långfärdsskridskor

Linnea bor med sin sambo i Sollentuna och de har ett stort intresse på träning och hälsa.

– Jag och min sambo bestämde oss för att bli proffs på långfärdsskridskor! Jag har letat efter bra skridskor på Blocket, men det slutade med att jag fick låna av mina föräldrar.

Annars fylls fritiden med yoga, träning och mycket umgänge med familj och vänner. Det blir många mysiga middagar där Linnea hittar inspiration från olika matkonton på Instagram. Men paradrätten är Chili con carne.

– Jag gör en grym Chili con carne som ska ätas med bröd, inte ris. Hemligheten är små, små bitar av paprika och spiskummin. Jag är också snabb på att slänga ihop lite nudlar och kokossås, avslutar hon.

Om Servicecenter

Servicecenter är ingången till stöd och support på EECS, hit kan du vända dig med dina frågor om exempelvis post, bud, catering, accesser, gäster eller lokaler. Vi guidar dig även rätt om du inte vet vart din fråga ska.

Kontakta oss helst via service@eecs.kth.se  - då registreras ditt ärende i vårt ärendesystem.