Nytt arbetssätt för skolans servicetekniker

På KTH Campus

Stefan Sundström lagar en kaffebryggare på Borggården.
Publicerad 2024-01-09

För att bli ännu mer verksamhetsnära har varje hus på KTH Campus som tillhör EECS nu sin egen servicetekniker på plats.

Nu är det dags för skolans servicetekniker att flytta ut till verksamheten.

Andreas Sjögren , chef för Infrastruktur och service, förklarar:

Andreas Sjögren, chef för Infrastruktur och service.

– Tidigare har skolans samtliga servicetekniker utgått från Teknikringen 33. Från och med årsskiftet utgår man från den byggnad man har fått huvudansvar över. Vi vill att det ska bli tydligare vilka som finns bakom funktionsadressen service@eecs.kth.se  och som hanterar inkomna ärenden kopplade till fastigheter och den fysiska arbetsplatsen. Teamet är fortfarande intakt och man jobbar tillsammans men med uppdelningen är vi övertygade om att vi även kan bli mer verksamhetsnära och skapa ett mer hållbart arbetssätt.

– Varje huskropp på campus är unik och behöver behandlas utifrån sina egna förutsättningar. Genom att bli mer dedikerade till ett avgränsat område blir det lättare att bygga kunskap och på så sätt skapa ett mer proaktivt arbetssätt. Vi stärker även samarbetet med vår hyresvärd Akademiska hus genom husmöten för uppföljning av kommande projekt och felanmälningar, fortsätter Andreas.

Vem är din servicetekniker?

Hur du kontaktar din servicetekniker

Behöver du hjälp med något eller vill göra en felanmälan så kontaktar du din servicetekniker via funktionsadressen service@eecs.kth.se  eller genom att ringa på 08–790 4000. Du kan också besöka ett av skolans Servicecenter.

Servicecenter

Servicecenter är ingången till stöd och support på EECS, hit kan du vända dig med dina frågor om exempelvis post, bud, catering, accesser, gäster eller lokaler. Vi guidar dig även rätt om du inte vet vart din fråga ska.

Kontakta Servicecenter