Extrautlysning från ITM-skolans stiftelser

Publicerad 2023-11-09

Den 9 november öppnar en extrautlysning av stipendier från ITM-skolans stiftelser. Ansök senast den 4 december, 2023.

Två stiftelser ingår i en extrautlysning med sista ansökningsdag den 4 december, 2023.

Stiftelsen A H Göransson

Stiftelsens ändamål är att dela ut stipendium åt person av svensk nationalitet, som har grundexamen från materialvetenskap eller till doktorander som bedriver vetenskaplig forskning som kan bli av betydelse för svenskt järn och ståls framställning och förädling.

Yngströms Stiftelse

Stiftelsens ändamål är att dela ut stipendium till person av svensk nationalitet som har grundexamen i Materialvetenskap och som avser slutföra forskarstudier och avlägga licentiat- eller doktorsexamen. Doktorander inom järnets metallurgi har företräde.

Läs mer och ansök här