Flyttlasset går till maskinkvarteret

Publicerad 2023-03-09

Våren 2023 är det dags för Institutionen för Lärande att göra en insats för att minska lokalkostnaderna. Då kommer dess tre avdelningar flytta upp till maskinkvarteret på Brinellvägen 66-68.

Snart är det dags för medarbetarna på Institutionen för Lärande (LES) att flyttpacka. Från att ha suttit på olika håll på KTH campus kommer de våren 2023 samlas under ett tak. Flytten kommer även påverka de verksamheter som idag huserar i Maskinkvarteret.

Här är flyttplanen

Lärande (LES)

• Institutionen för Lärande (LES) flyttar in i plan 4 och 5.
  • Beteckning av rummen börjar med K.
  • Flytten kan ske så snart planerad renovering är klar.

Energiteknik (EGI)

• EGI behåller kontorslokalerna vid labbskeppet på plan 3 och plan 2. Beteckning av de rummen börjar med L.
  • EGI delar även plan 3 och 2 vid kontorsdelen med Institutionen för Produktionsutveckling. (IPU Stockholm). Beteckning av de rummen börjar med K.
  • Flytten ska vara klar innan den 15 juni 2023.

Produktionsutveckling (IPU Stockholm)

• IPU Stockholm behåller kontorslokalerna vid labbskeppet på plan 3 och plan 2. Beteckning av rummen börjar med P.
  • IPU Stockholm delar även plan 3 och 2 vid kontorsdelen med Energiteknik. Beteckning av de rummen börjar med K.
  • Flytten ska vara klar den 15 juni 2023.