Till innehåll på sidan

Information om ny självbetjäningsportal för beställningar av IT-produkter

Bild:John Schnobrich / Unsplash
Publicerad 2022-05-18

Den 30 maj kommer en självbetjäningsportal för beställningar av IT-produkter lanseras på ITM-skolan. Portalen kommer att ersätta de tidigare IT-beställningsformulären.

Den nya portalen skapar ett smidigare, mer automatiserat flöde från beställning till sakattest. En av de stora fördelarna är att det går att få en tydlig överblick över pågående beställningsärenden, vilka beställningar som har godkänts eller inte och även historik över tidigare beställningar. Godkännandeprocessen kommer även kunna ske snabbare då attesthanteringen inte kommer att behöva gå via IT som den gör för tillfället. Först när beställningen är godkänd tar IT över och hanterar inköpet enligt gällande rutiner.

Frivilliga öppna workshops kommer erbjudas vid två tillfällen (på svenska):

30 maj kl 15-16:30 på zoom: kth-se.zoom.us/j/61962192011

31 maj kl 15-16:30 på zoom: kth-se.zoom.us/j/66079771132

Lathundar för självbetjäningsportalen